Manifestări dermatologice la pacienții pediatrici cu boală intestinală inflamatorie, sub tratament cu anti-TNF

Terapiile cu factor de necroză tumorală (anti-TNF) sunt tratamente eficiente pentru bolile intestinale inflamatorii (IBD). Cu toate acestea, infecțiile, psoriazisul și eczemele sunt reacții adverse ce pot apărea. Descrierile acestora sunt limitate. Scopul acestui studiu publicat la Oxford University 2018, a fost acela de a identifica și caracteriza aceste manifestări.

Din cei 409 pacienți analizați, 47 (11,4%) au prezentat manifestări dermatologice. Dintre acești 47 de pacienți, au existat 72 de manifestări, cum ar fi: infecții (28/72, 38,9%), psoriazis (33/72, 45,8%) și eczeme (10/72, 13,9%). Copiii sub tratament cu Infliximab au prezentat un risc crescut de psoriazis comparativ cu cei sub tratament cu Adalimumab (P = 0,05), iar un procent mai mare de pacienți de sex feminin au prezentat o manifestare a pielii (28/47; 60%). 

 

Acesta este cel mai mare studiu realizat pe o cohortă de pacienți pediatrici sub tratament cu anti-TNF, iar leziunile psoriaziforme au fost cele mai prevalente manifestări dermatologice. Majoritatea pacienților au putut continua terapia anti-TNF. Cu toate acestea, dacă a fost necesară o schimbare, a fost foarte probabil printre cei care au dezvoltat psoriazis și au necesitat o modificare a dozei sau intervalului, un medicament diferit anti-TNF sau o schimbare de clasă a medicamentului.

 

https://academic.oup.com/ibdjournal/article-abstract/24/9/2086/4989305?redirectedFrom=fulltext

Alege-ți Reacția ta!
Adaugă un Comentariu

Your email address will not be published.